Het weer: potentiële spelbreker

Het belooft aanstaande zondag wederom een erg warme dag te worden. Zo warm dat het misschien niet verantwoord is om hard te lopen. Op dit moment zijn wij alle scenario’s aan het bekijken, variërend van gewoon door laten gaan, afstanden schrappen of inkorten, vervroegen of helemaal niet door laten gaan. 

Ook kijken we of we extra water- en/of sponspunten kunnen neerzetten (maar daar hebben we ook vrijwilligers voor nodig). Goed nieuws van onze hoofdsponsor Decathlon: zij zorgen in ieder geval voor extra flesjes water!

Omdat niets zo veranderlijk is als het weer, nemen wij vrijdag einde dag een beslissing wat we gaan doen. Houd hiervoor Facebook, de website en je e-mail goed in de gaten.

Adviezen hardlopen bij warm weer

We gaan er vooralsnog gewoon van uit dat het doorgaat, op het geplande tijdstip. Hierbij alvast wat tips:

  • zorg dat je goed gehydrateerd bent van tevoren. Drink een half uur voor de start 0,5 liter water, maar ook daarvoor veel water of thee.
  • drink de avond van tevoren liever geen alcohol. Drink zaterdag sowieso minimaal 2 liter water of thee.
  • drink goed tijdens de loop: neem ieder bekertje water aan dat je wordt aangereikt.
  • drink na de finish minimaal 0,5 liter water en neem iets zouts.
  • neem zelf ook vocht mee voor tijdens het lopen (zeker bij de 10 km en 15 km).
  • neem iedere spons aan die je wordt uitgereikt en knijp m uit over je hoofd.
  • smeer jezelf goed in met zonnebrand.
  • blijf zoveel mogelijk uit de zon tot aan de start.
  • draag lichte kleding.
  • draag een petje of een doek op je hoofd.
  • zet een zonnebril op tegen de felle zon.
  • pas je tempo aan. Ga niet voor een nieuw PR.
  • luister naar je lichaam!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *